Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana

Domenico Dolce se narodil v Polizzi Generosa (což je sicilské město poblíž Palerma) 13. září 1958. Jeho rodina vlastnila malou oděvní firmu, ve které pracoval Domenico již od svého mládí.

Stefano Gabbana se narodil v Miláně 14. listopadu 1962. Vystudoval grafiku, ale brzy ho uchvátila móda, které se začal věnovat.

Tito dva se spojili do značky, která je dnes již světově proslulá – Dolce & Gabbana. Ta se poprvé představila na show nazvané New Talent v Miláně roku 1985. Pozval je italský módní promotor Beppe Modenese.

Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana

První kolekce

První kolekce pochází z roku 1986 a byla nazvána „Real Women“ neboli skutečná, opravdová žena. V roce 1987 přišli s pletenou módou a v roce 1989 pak s plážovým oblečením a spodním prádlem. První pánská móda značky Dolce & Gabbana přišla až roku 1990. V roce 1994 zahájila firma kolekci inspirovanou pouličním stylem a mladistvým vzhledem.

Parfémy Dolce & Gabbana

Firma uvedla na trh také několik vůní, například Dolce & Gabbana Perfume, By Dolce & Gabbana, Dolce & Gabbana Men. Jednu z reklam na tyto vůně režíroval Giuseppe Tornatore, se kterým si Dolce i Gabbana vyvinuli blízky vztah a později (roku 1996) s ním natočili film The Star Maker.

Obchodní expanze

Roku 1996, tedy deset let po zavedení první kolekce, publikovali Ten Years of Dolce & Gabbana (Deset let Dolce & Gabbana), který zahrnoval jejich nejdůležitější reklamní kampaně a texty. V roce 1999 přišli také s kolekcí pro děti, která byla představena na módní přehlídce ve Florencii.

V roce 2003 otevřeli svůj vlastní obchod v Miláně. Zahrnuje tři podlaží a má kulatý půdorys, je v něm bar a také lázně. Jednotlivé obchody jsou osvětleny lampami podle designu Domenico Dolceho.

Styl Dolce & Gabbana

D & G jsou považováni za zakladatele středomořského stylu, který čerpá inspiraci z filmu sicilského Luchino Viscontiho s názvem The Leopard women. Je to styl italského realismu, smyslnosti a jednoduchosti. Na začátku své kariéry se také nechali inspirovat Sophií Loren, Claudií Cardinale a Stefanií Sandrelli. Žena typická pro Dolce & Gabbana je drzá, hrdá a objektivní, ale bojí se boha a je oddaná církvi a rodině – což je typický postoj italského katolictví. Je to žena, která zároveň ukazuje a skrývá podprsenky, korzety a krajky. Mezi oblíbené materiály patří háčkované krajky, vlna a hedvábí.

Veškeré reklamní kampaně pozorně plní image firmy, spolupracují s nejlepšími fotografy světa. Každý snímek je organizován tak, jako by se jednalo o filmový set.

Zlom v jejich mezinárodním úspěchu nastal se začátkem přátelství s Madonnou. Tato popová hvězda si od nich objednala korzet z přírodních kamenů a bundu, kterou nosila na festivalu v Cannes roku 1992, kde představila svůj film S Madonnou v posteli. Krátce poté je zpěvačka poprosila o navrhnutí patnácti set kostýmů pro svou „Girlie Show“ tour.

Středomořský styl D & G není pevný rámec, firma představuje různé styly od barokního až k plastu, od aristokratickému až k dělnické třídě, zvířecí vzory a další. Roku 1994 vyrábějí korzety a trika zdůrazňující poprsí a představili také „Sapphic chic“ což je žena s krátkými vlasy sčesanými dolů – mužský styl pro ženy. V roce 2003 se nechali inspirovat stylem oblíbených fotbalových hvězd. Oba návrháři mají schopnost míchat různá roční období, země, mužský i ženský vzhled, tkaniny i styly.

Sorbis / Shutterstock.com


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup