Italská móda
Italská móda

Během renesance byly italské městské státy (například Florencie) centrem módy. Avšak jak století plynula, světu módy začala dominovat Francie. I když v Itálii byla tvořena také nová móda, byla hodně ovlivněna právě Francií. Teprve od roku 1950 má Itálie status nezávislé identity v oblasti módního oblečení.

Italská móda
Italská móda

Vliv „Italian look“

„Italian look“ neboli italský vzhled vyjadřuje typickou italskou módu. Čerpá z historických momentů, například jemné řemeslné tradice v textilní výrobě, luxusním koženém zboží, kvalitním šití atd. Umělecké modely Mariana Fortuny byly dobře známé po desítky let před druhou světovou válkou, taktéž pánské vlněné tkaniny podle Ermenegilda Zegny a jemných doplňků od Ferragama a Gucciho.

Jak už bylo řečeno, italská móda se celosvětově rozšířila teprve po druhé světové válce. A toto poválečné rozšíření není náhodné. Mnoho italských výrobců (s podporou italské vlády) usilovalo o export módního průmyslu – a ten se měl hrát důležitou roli v poválečné obnově Itálie. Od roku 1949 upoutalo italské módní umění pozornost zahraničních novinářů. Módní přehlídka v červenci 1951 přilákala více než dvě stě kupujících a novinářů. Módní prezentace byly postaveny na kreativitě – obsahovalo oblečení pro každodenní nošení a neformálnost, což bylo přizpůsobeno americkému životnímu stylu.

Američtí novináři nadšeně podporovali „Italian look“ – něco jako ležérní ale pořád ještě aristokratickou eleganci. Typické jsou capri kalhoty, sandály, zlaté šperky a módní sluneční brýle.

Italská móda a filmy

Obchodní a kulturní vztahy mezi Itálií a Amerikou hrály velmi důležitou roli v poválečném vývoji italské módy. Jedním z projevů této spolupráce je souvislost v oblasti módy a filmu. V amerických filmech se začaly objevovat hvězdy oblečené do italské módy, například od Fontana Sisters (italské krejčovství) nosily šaty hvězdy jako je Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor či Kim Novak.

Itálie jako módní špička

Italská móda se od ostatních odlišuje například tím, že zachovává rodinnou jednotku a silnou řemeslnou tradici. Na jedné straně jsou známí designéři a na straně druhé řemeslníci, kteří jejich oblečení šijí, zdobí, vytvářejí.

Návrháři se shodují na tom, že italský vzhled je typický svou představivostí, výzkumem a experimentováním.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup