Zajímá vás otázka, proč jsou luxusní parfémy drahé? Proč se vyrábějí jen v omezeném počtu? Známe odpověď.

Jedním z důvodů jsou suroviny, použití vzácných silic a výroba.

Uvedu příklad některých vzácných silic:
  • Tuberóza – rostlina s bílými, voskovitými květy, pochází z Mexika, v 17. století se začala pěstovat v okolí francouzského města Grasse, na květinových plantážích. Stala se významnou a cennou vonnou surovinou, pro svoji těžkou, nasládlou a jedinečnou vůní, patří k nejvzácnějším a nejdražším esencím a používá se jen do těch nejluxusnějších parfémů, výroba 1 kg absolutní silice = zpracování 4000 kg květů. Z důvodu ceny se dnes nahrazuje syntetickou silicí, jejíž výroba není tak drahá.
  • Vorvaní Ambra – živočišná vonná látka, která patří k těm nejvzácnějším, surovou ambru vyvrhují vorvani a z ní se připravuje tinktura, která musí zrát několik měsíců, má jemnou, sametovou vůni, používá se ke zjemnění těch nejdražších parfémů.
  • Santal – strom, který má tvrdé a voňavé dřevo, roste hlavně v oblastech tropické Asie. Voní jemně, sladce balzamikově, používá se k výrobě luxusních parfémů, které mají orientální, cypřišový, dřevitý základ. Silice patří k drahým přírodním látkám.
  • Růžový olej – získává se extrakcí květů růže, vzniká růžová silice, která se dále zpracovává na silici absolutní. Patří do řady těch nejcennějších, nejvzácnějších a nejdražších, jelikož na 1 kg růžové silice je potřeba zpracovat 700 kg květů růží. Použití pouze do luxusních parfémů.
  • Cibet – páchnoucí výměšek, žlutohnědé barvy, který se nachází ve váčcích poblíž řitního otvoru zvířete cibetky. Zpracovává se a po dlouhém zrání se používá do parfémů. Patří k drahým přírodním surovinám, které voní pronikavě, ale zároveň sladce. Dnes se nahrazuje syntetickým cibetem.
Hodně surovin již z přírody nejde získat, protože spousta živočichu a rostlin patří mezi chráněné druhy, proto se nedosažitelné zdroje nahrazují syntetickou výrobou. Cenu parfému ovlivňuje nejen obsah esencí ve složení, ale také výroba, která kolikrát trvá i pár let, než je návrh perfektní a jedinečný.

Co zvedá cenu, jsou náklady za flakon a obal

Lahvička a obal parfému podchycují nejen obsah vůně, ale mají velký význam pro oční vjem a následnou prodejnost. U některých vzácných kousků se používá umělecky broušené sklo, drahé kameny, diamanty, rubíny, safíry, zlato bílé a žluté, zirkony a plno dalších vymožeností.
(zdroj obrázku:mostluxuriouslist.com)

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup